Jumaat, 14 November 2014

Ramlah Ram - Kau Kunci Cintaku Dalam Hatimu

Album terhebat yang pernah dihasilkan oleh penyanyi evergreen Ramlah Ram ini diterbitkan pada tahun 1988. Lagu-lagu dalam album ini sememangnya mempunyai kekuatan tersendiri. Selain lagu berhantu yang dinobatkan sebagai lagu terbaik yang juga judul album ini 'Kau Kunci Cintaku (dalam hatimu)', lagu 'Apa Khabarmu Di Sana', 'Diam Diam Jatuh Cinta', 'Rindu Itu Menyeksakan', 'Penantian Yang Tak Berakhir', 'Membilang Butir Harapan', 'Hanyalah Padamu Ku Cinta' dan 'Rindu Semalam' juga menjadi hits. Pendekata, album ini adalah killer album. Maka tidak hairanlah album ini direkodkan dalam Malaysia Book of Record sebagai album Melayu pertama mencecah jualan 300,000 unit.  

Album ini diterbitkan oleh Dato' Dr Ahmad Nawab di bawah label Nawab Production dan diedarkan oleh PMC (sekarang dikenali sebagai Sony Music Entertainment Sdn Bhd). Senarai lagu lagu, pencipta dan penulis lirik dalam album ini adalah seperti di bawah:-
Sehingga kini jualannya dikhabar terjual melebihi setengah juta unit bila keluaran semula album ini diterbitkan semula dalam bentuk CD oleh Music Valley pada tahun 2006.  
album keluaran semula oleh Music Valley tetapi kualiti muzik kurang memuaskan
 #koleksi peribadi amirul omar




1 ulasan:

  1. saya nak beli copy CDR album Ramlah Ram boleh ke....dpt ws sy 019-3050753

    BalasPadam